Με καταβολές από τη Διονυσιακή λατρεία στην αρχαία Ελλάδα, τα αποκριάτικα έθιμα σε όλη τη χώρα δίνουν ένα ξεχωριστό χρώμα στις αποκριάτικες γιορτές. Η Manessis σας ταξιδεύει στα ελληνικά καρναβάλια και μας γνωρίζει κάποια από τα πιο γνωστά αποκριάτικα έθιμα:
Στην Ξάνθη, στο τέλος της παρέλασης του διάσημου τοπικού καρναβαλιού, παρακολουθούμε το κάψιμο του Τζάρου. Ο «Τζάρος» ή «η Τζάρους» κατά τους κατοίκους της Ανατολικής Θράκης, ήταν ένα κατασκευασμένο ανθρώπινο ομοίωμα, τοποθετημένο πάνω σε έναν σωρό από πουρνάρια. Έτσι έκαιγαν το παλιό και ανέμεναν το καινούργιο. Το έθιμο αυτό το έφεραν οι πρόσφυγες από το Σαμακώβ της Ανατολικής Θράκης και αναβιώνει κάθε χρόνο από τους κατοίκους του ομώνυμου συνοικισμού.
Στα Γιάννενα η πόλη φωτίζεται από τις ξακουστές Τζαμάλες, είναι ένα από τα πλέον αγαπημένα Γιαννιώτικα έθιμα της Αποκριάς. Κούτσουρα και μεγάλοι κορμοί δέντρων τοποθετούνται στο κέντρο σε διάφορα μέρη της πόλης με τα οποία ανάβουν φωτιές και στήνουν χορούς γύρω από αυτά
Κάτι αντίστοιχο γίνεται και στην Καστοριά με τις «Μπουμπούνες», μεγάλες φωτιές που ανάβουν στις πλατείες της Καστοριάς, δημιουργώντας μια Καρναβαλική, γιορτινή ατμόσφαιρα με ορχήστρες με πνευστά και χάλκινα να ακούγονται στις γειτονιές.
Στο περίφημο καρναβάλι στο Σοχό του Λαγκαδά οι καρναβαλικές εκδηλώσεις με τους ξακουστούς κουδουνοφόρους, με τις τραγόμορφες φορεσιές, τράγους και αράπηδες, ολοκληρώνονται με την αναβίωση του εθίμου των μετανοιών. Σύμφωνα με το έθιμο, οι μικρότεροι σε ηλικία επισκέπτονται τους μεγαλύτερους συγγενείς, φίλους ή γείτονες και ζητούν συγχώρεση για ότι κακό έχουν πει ή έχουν κάνει κατά την διάρκεια της χρονιάς. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δίνουν άφεση αμαρτιών και όλοι μαζί πλέον ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο στην ζωή τους
Στον Τύρναβο συναντάμε το Μπουρανί. Το έθιμο, με διονυσιακές καταβολές, κλείνει τον κύκλο των καρναβαλικών εκδηλώσεων και έρχεται να αναταράξει το μονότονο ρυθμό της καθημερινότητας στην πόλη. Είναι ένα λαϊκό πανηγύρι, μια αναβίωση ενός αρχαίου διονυσιακού τελετουργικού, στην ουσία η γιορτή του φαλλού, που συμβολίζει την αναπαραγωγή και την ευτεκνία. Συνοδεύεται με χορό, τραγούδι, αστεϊσμούς και «πικάντικα» πειράγματα των ντόπιων.